Akcja rekrutacja!
Akcja rekrutacja, czas start! Czas wyłonić najzdolniejszych i najsumienniejszych uczniów Przemysłowej, którzy wezmą udział w projekcie FERS „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego przez FRSE. W ramach projektu wsparciem zostanie objętych 20 uczniów klas trzeciej, czwartej oraz piątej kształcących się na kierunku technik fotografii i multimediów. Laureaci zostaną wybrani według określonych w regulaminie kryteriów. Wyboru uczestników dokona Komisja Rekrutacyjna powołana przez Dyrekcję Szkoły. Podstawą zakwalifikowania uczniów do udziału w projekcie będzie spełnienie warunków określonych w regulaminie.
Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do zapoznania się z dostępnymi poniżej harmonogramem oraz regulaminem rekrutacji.
Harmonogram rekrutacji na rok szkolny 2024/2025
Akcja informacyjna | 13.11-02.12.2024 |
Termin składania formularzy zgłoszeniowych | 02-06.12.2024 |
Test z języka angielskiego | 10.12.2024 |
Ogłoszenie wyników rekrutacji | 13.12.2024 |
Ogłoszenie ostatecznej listy uczestników | 19.12.2024 |
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie FERS „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego przez FRSE.
Projekt realizowany w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Słupsku.
§ 1. Informacje o projekcie
1. Regulamin określa zasady rekrutacji oraz uczestnictwa uczniów Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Słupsku w projekcie realizowanym w ramach projektu FERS „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego przez FRSE.
2. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach projektu FERS „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego przez FRSE.
3. Główne cele projektu:
● nabycie nowej wiedzy oraz unikalnych umiejętności zawodowych,
● wzrost umiejętności porozumiewania się w języku obcym,
● zdobycie doświadczenia zawodowego w zagranicznym przedsiębiorstwie,
● wzrost świadomości międzykulturowej.
● wzrost motywacji do nauki oraz osobistych i zawodowych aspiracji,
● zwiększenie szans na zatrudnienie.
4. Projekt realizowany jest w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Słupsku w okresie od 01.12.2024 do 30.11.2025r.
5. W ramach projektu odbędzie się jedna mobilność, w której weźmie udział 20 uczniów klas trzeciej, czwartej oraz piątej (absolwentów szkoły podstawowej) kształcących się w zawodzie: technik fotografii i multimediów.
6. Staże zagraniczne w ramach projektu FERS realizowanego przez FRSE traktowane są jako zajęcia objęte programem kształcenia szkoły, realizowane w szkole (faza przygotowania) oraz poza terenem szkoły (staż zagraniczny) i w związku z tym uczniowie zobowiązani są do przestrzegania regulaminu zgodnego z regulaminem szkoły i ogólnie przyjętych zasad bezpieczeństwa w czasie pobytu na stażu.
7. Uczestnictwo w projekcie jest nieodpłatne. Uczestnictwo w stażu zagranicznym należy traktować jako wyróżnienie i formę nagrody dla najlepszych uczniów, za odpowiednie postawy oraz wyniki w nauce.
§ 2. Warunki uczestnictwa w projekcie
1. Uczestnikami projektu mogą być uczniowie/uczennice Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Słupsku kształcący się w zawodzie wymienionym w § 1 pkt 5.
2. Warunkiem uczestnictwa jest wyrażenie chęci uczestnictwa w projekcie poprzez złożenie formularza zgłoszeniowego (Załącznik nr 1).
3. Uczestnicy projektu muszą posiadać paszport lub dowód osobisty (ważny przez 6 miesięcy od momentu skończenia podróży).
4. Uczestnicy stażu zobowiązują się do przestrzegania regulaminu zarówno w czasie odbywania praktyk w firmach czy instytucjach szkoleniowych, jak i w czasie wolnym od zajęć, w dni powszednie oraz w weekendy.
5. Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie jest dostępny na stronie internetowej szkoły,
w sekretariacie szkoły oraz u koordynatora projektu.
§ 3. Zasady rekrutacji uczestników projektu
1. Rekrutacji uczniów dokonuje Komisja Rekrutacyjna powołana przez Dyrektora Szkoły. W skład Komisji wchodzą:
● dyrektor – Małgorzata Iwańska
● kierownik praktyk – Natalia Tittke
● koordynator projektu – Anna Żyłka
● specjalista ds. uczestników – Daria Zwierz
● pedagog szkolny – Beata Wrońska
2. Rekrutacja prowadzona będzie w roku szkolnym 2024/2025.
3. Rekrutacja jest przeprowadzana w formie konkursu.
4. Do konkursu mogą przystąpić uczniowie spełniający poniższe wymagania:
● są uczniami Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Słupsku,
● kształcą się w zawodzie wymienionym w §1 pkt 5,
● uzyskują wysoką średnią ocen,
● posługują się językiem angielskim na poziomie B1,
● wykazują zainteresowanie zawodem w danej branży,
● cechuje ich nienaganne zachowanie,
● są zaangażowani w życie szkoły.
6. Proces rekrutacji poprzedzony będzie informacją na tablicach ogłoszeń w szkole, a także na godzinach wychowawczych w klasach, do których skierowany jest projekt.
7. Szczegółowe kryteria rekrutacji:
Kandydat będzie mógł uzyskać maksymalnie 100 punktów, na które składa się:
● ocena z testu językowego na poziomie B1– maksymalnie 20 pkt.:
76-80 pkt - 20 pkt
71-75 pkt - 16 pkt
51-70 pkt - 12 pkt
31-50 pkt - 8 pkt
16-30 pkt - 4 pkt
0-15 pkt - 0 pkt
● średnia ocen końcoworocznych z roku szkolnego poprzedzającego proces rekrutacji – maksymalnie 20 pkt.:
powyżej 5,00 – 20 pkt.
4,75 do 5,00 – 15 pkt.
4,40 do 4,74 – 10 pkt.
4,00 – 4,39 – 5 pkt.
poniżej 4,00 – 0 pkt.;
● ocena z zachowania z roku szkolnego poprzedzającego proces rekrutacji – maksymalnie 15 pkt.:
wzorowe – 15 pkt.
bardzo dobre – 10 pkt.
dobre – 5 pkt.
pozostałe – 0 pkt.;
● frekwencja na zajęciach szkolnych z roku szkolnego poprzedzającego proces rekrutacji – maksymalnie 10 pkt:
100% - 96% - 10 pkt.
95,99% - 94% - 8 pkt.
93,99% - 92% - 6 pkt.
poniżej 92% - 0 pkt.;
● zaangażowanie w życie szkoły (reprezentowanie szkoły w konkursach i olimpiadach, udział w wolontariacie, pełnienie funkcji społecznych) – maksymalnie 10 pkt;
● pozytywna opinia wychowawcy klasy – maksymalnie 20 pkt;
● niekorzystna sytuacja materialna (zaświadczenie z OPS-u, MOPS-u) – 5 pkt.
8. Proces rekrutacji zostanie zakończony sporządzeniem przez Komisję Rekrutacyjną listy głównej i rezerwowej oraz umieszczeniem ich na tablicy informacyjnej w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Słupsku oraz na stronie internetowej szkoły.
9. Wolne miejsce zajmie pierwsza w kolejności osoba z listy rezerwowej, w przypadku gdy zakwalifikowany uczeń zrezygnuje z udziału w projekcie lub zostanie z niej skreślony.
10. Osoby zakwalifikowane do udziału w projekcie, a które nie mogły w nim uczestniczyć z przyczyn od nich niezależnych, nie muszą przechodzić ponownej rekrutacji (o ile wyrażą chęć udziału w następnej mobilności).
11. Złożone przez kandydata dokumenty nie podlegają zwrotowi.
12. W przypadku zbyt małej liczby uczestników rekrutacja może zostać wznowiona w dowolnym momencie trwania projektu.
13. Osoba niezakwalifikowana do udziału w projekcie ma prawo odwołać się od decyzji Komisji Rekrutacyjnej. Odwołanie powinno być złożone w formie pisemnej do Dyrektora szkoły w terminie do 3 dni roboczych od daty ogłoszenia listy kandydatów do projektu. Odwołania będą rozpatrywane przez Komisję Odwoławczą w terminie 3 dni roboczych od daty ich złożenia, a o ostatecznej decyzji uczestnik/uczestniczka projektu zostaną poinformowani w formie pisemnej.
14. Uczniowie, którzy zostali zakwalifikowani do udziału w projekcie, jak i uczniowie rezerwowi są zobowiązani do:
● udziału wraz z rodzicami/prawnymi opiekunami w spotkaniu informacyjnym;
● wypełnienia niezbędnych dokumentów związanych z wyjazdem (w tym dokumentów związanych z aktualnymi wytycznymi Ministra Spraw Zagranicznych);
● przedstawienia Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego.
§ 4. Zasady organizacji zajęć przygotowawczych do stażu
1. Zajęcia w ramach przygotowania językowo–kulturowo–pedagogicznego zorganizowane będą w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Słupsku lub przeprowadzone on line.
2. Zajęcia odbywać się będą w blokach kilkugodzinnych po zajęciach lekcyjnych lub w dni wolne od zajęć dydaktycznych i będą składały się z:
● kursu języka angielskiego – jako języka komunikacyjnego podczas stażu;
● przygotowania kulturowo - pedagogicznego – zajęcia mające na celu poznanie kultury i obyczajów kraju goszczącego stażystów, zagadnień prawnych oraz zasad BHP obowiązujących w krajach goszczących.
3. Uczestnictwo w zajęciach jest obowiązkowe.
4. Osoby zakwalifikowane do udziału w projekcie, jak i osoby rezerwowe, mają obowiązek punktualnie i regularnie uczestniczyć w organizowanych zajęciach.
5. Każdą nieobecność na zajęciach należy usprawiedliwić u koordynatora projektu i u prowadzących zajęcia. Dopuszczalna liczba nieobecności na zajęciach nie może przekroczyć 20% ogółu godzin. W przypadku opuszczenia więcej niż 20% godzin przewidzianych na dane zajęcia, uczeń zostaje skreślony z listy uczestników w projekcie.
6. Zaległości spowodowane nieobecnością na zajęciach uczestnik ma obowiązek uzupełnić we własnym zakresie lub w formie indywidualnych konsultacji z nauczycielem prowadzącym zajęcia.
7. W przypadku skreślenia ucznia z listy uczestników kursu, jego miejsce zajmie osoba z listy rezerwowej. Skreślony z listy uczeń zobowiązany jest do zwrotu wszystkich otrzymanych materiałów.
§ 5. Prawa i obowiązki uczestnika Projektu
1. Każdy Uczestnik ma prawo do:
● informacji na temat projektu umieszczanych na stronie internetowej szkoły, w dzienniku elektronicznym, na tablicach informacyjnych w Zespole Szkól Ponadpodstawowych w Słupsku, bądź przekazywanych bezpośrednio uczestnikowi;
● nieodpłatnego udziału w projekcie;
● otrzymania materiałów i pomocy dydaktycznych do zajęć,
● otrzymania certyfikatów zgodnie z założeniami projektu;
● zgłaszania uwag i oceny zajęć, w których uczestniczy.
2. Uczestnik zobowiązuje się do:
● przestrzegania aktualnych wytycznych Ministra Spraw Zagranicznych;
● uczestnictwa w zajęciach realizowanych w ramach przygotowania do stażu (podpis na liście obecności);
● przygotowania Europass CV w języku angielskim;
● 100% obecności na praktyce zawodowej (dotyczy: punktualności w miejscu odbywania praktyki, realizowania zadań powierzonych na praktyce oraz przez opiekuna stażu, informowania koordynatora projektu o wszelkich nieprawidłowościach mających wpływ na realizację stażu i stopień satysfakcji uczestnika);
● uczestnictwa w zajęciach kulturowych: wycieczkach i wyjściach do muzeów;
● uczestnictwa w spotkaniach z opiekunami (nauczycielami) oraz zdawania relacji z przebiegu stażu;
● punktualności i zdyscyplinowania, respektowania poleceń opiekunów stażu ze strony polskiej, a w czasie odbywania stażu również opiekuna/pracowników oddelegowanych do realizacji projektu ze strony partnera zagranicznego;
● spotkania z koordynatorem stażu w celu oceny nabytych umiejętności oraz procesu uczenia się;
● wypełnienie ankiet ewaluacyjnych;
● złożenie raportu z mobilności;
● aktywnego uczestnictwa w upowszechnianiu rezultatów projektu.
§ 6. Rezygnacja uczestnika z udziału w projekcie
1. Uczestnik ma prawo do rezygnacji w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku gdy:
a) rezygnacja została złożona na piśmie do koordynatora projektu w terminie do 7 dni po zakończeniu procesu rekrutacyjnego bez podania przyczyny (w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego);
b) rezygnacja następuje w przypadku ważnych powodów osobistych lub zdrowotnych. Uczestnik zobowiązuje się do natychmiastowego zawiadomienia o zaistniałej przyczynie, powodującej konieczność rezygnacji. Rezygnacja musi być złożona na piśmie, do którego należy dołączyć stosowne zaświadczenie (np. zwolnienie lekarskie). W przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego.
2. Jeżeli uczeń zrezygnuje ze stażu w ostatnich 30 dniach przed wyjazdem i nie znajdzie się uczeń z listy rezerwowej, który zdecyduje się na wyjazd lub w przypadku, gdy uczeń nie odbędzie stażu w całości z własnej winy (np. spóźni się na zbiórkę przed odjazdem), rodzice ponoszą koszty związane z organizacją stażu, które nie będą mogły być odzyskane: koszty przygotowania, koszty ubezpieczenia, rezerwacji biletów, opłat związanych z utrzymaniem ucznia itp.
3. W przypadku, gdy uczeń w sposób rażący złamie regulamin w czasie pobytu za granicą (np. spożywanie alkoholu lub środków odurzających, oddalanie się z miejsca pobytu bez wiedzy opiekunów, nieprzestrzeganie poleceń opiekunów, kradzież, naruszenie nietykalności osobistej innych osób, itp.), może być usunięty z praktyk w trybie natychmiastowym. Rodzice zostaną o tym powiadomieni telefonicznie i uczeń zostanie odesłany do kraju. Koszty związane z przerwaniem stażu (zwrot całkowitych kosztów dofinansowania) ponoszą rodzice ucznia.
§7. Postanowienia końcowe
1. Stałą opiekę nad uczniami sprawował będzie nauczyciel ze szkoły (opiekun grupy). Do jego obowiązków będzie należało m.in.:
● sprawowanie opieki nad uczniami w czasie podróży i w czasie wolnym;
● prowadzenie dokumentacji fotograficznej i filmowej;
● stały kontakt z partnerem w miejscu odbywania stażu;
● napisanie raportu z mobilności.
2. Ogólny nadzór nad przebiegiem rekrutacji i realizacją projektu oraz rozstrzyganie spraw nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie należy do kompetencji Dyrektora Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Słupsku i koordynatora projektu.
3. Dyrektor szkoły zastrzega sobie prawo zmiany regulaminu, jeżeli będzie wynikało to ze zmian w umowie finansowej.
4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.12.2024r.