Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Akcja rekrutacja!

Akcja rekrutacja, czas start! Czas wyłonić najzdolniejszych i najsumienniejszych uczniów Przemysłowej, którzy wezmą udział w projekcie FERS „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego przez FRSE. W ramach projektu wsparciem zostanie objętych 20 uczniów klas trzeciej, czwartej oraz piątej kształcących się na kierunku technik fotografii i multimediów. Laureaci zostaną wybrani według określonych w regulaminie kryteriów. Wyboru uczestników dokona Komisja Rekrutacyjna powołana przez Dyrekcję Szkoły. Podstawą zakwalifikowania uczniów do udziału w projekcie będzie spełnienie warunków określonych w regulaminie.

Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do zapoznania się z dostępnymi poniżej harmonogramem oraz regulaminem rekrutacji.


Harmonogram rekrutacji na rok szkolny 2024/2025

Akcja informacyjna 13.11-02.12.2024
Termin składania formularzy zgłoszeniowych 02-06.12.2024
Test z języka angielskiego 10.12.2024
Ogłoszenie wyników rekrutacji 13.12.2024
Ogłoszenie ostatecznej listy uczestników 19.12.2024



Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie FERS „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego przez FRSE.
Projekt realizowany w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Słupsku.


§ 1. Informacje o projekcie

1. Regulamin określa zasady rekrutacji oraz uczestnictwa uczniów Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Słupsku w projekcie realizowanym w ramach projektu FERS „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego przez FRSE.

2. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach projektu FERS „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego przez FRSE.

3. Główne cele projektu:

● nabycie nowej wiedzy oraz unikalnych umiejętności zawodowych,

● wzrost umiejętności porozumiewania się w języku obcym,

● zdobycie doświadczenia zawodowego w zagranicznym przedsiębiorstwie,

● wzrost świadomości międzykulturowej.

● wzrost motywacji do nauki oraz osobistych i zawodowych aspiracji,

● zwiększenie szans na zatrudnienie.

4. Projekt realizowany jest w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Słupsku w okresie od 01.12.2024 do 30.11.2025r.

5. W ramach projektu odbędzie się jedna mobilność, w której weźmie udział 20 uczniów klas trzeciej, czwartej oraz piątej (absolwentów szkoły podstawowej) kształcących się w zawodzie: technik fotografii i multimediów.

6. Staże zagraniczne w ramach projektu FERS realizowanego przez FRSE traktowane są jako zajęcia objęte programem kształcenia szkoły, realizowane w szkole (faza przygotowania) oraz poza terenem szkoły (staż zagraniczny) i w związku z tym uczniowie zobowiązani są do przestrzegania regulaminu zgodnego z regulaminem szkoły i ogólnie przyjętych zasad bezpieczeństwa w czasie pobytu na stażu.

7. Uczestnictwo w projekcie jest nieodpłatne. Uczestnictwo w stażu zagranicznym należy traktować jako wyróżnienie i formę nagrody dla najlepszych uczniów, za odpowiednie postawy oraz wyniki w nauce.


§ 2. Warunki uczestnictwa w projekcie

1. Uczestnikami projektu mogą być uczniowie/uczennice Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Słupsku kształcący się w zawodzie wymienionym w § 1 pkt 5.

2. Warunkiem uczestnictwa jest wyrażenie chęci uczestnictwa w projekcie poprzez złożenie formularza zgłoszeniowego (Załącznik nr 1).

3. Uczestnicy projektu muszą posiadać paszport lub dowód osobisty (ważny przez 6 miesięcy od momentu skończenia podróży).

4. Uczestnicy stażu zobowiązują się do przestrzegania regulaminu zarówno w czasie odbywania praktyk w firmach czy instytucjach szkoleniowych, jak i w czasie wolnym od zajęć, w dni powszednie oraz w weekendy.

5. Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie jest dostępny na stronie internetowej szkoły,

w sekretariacie szkoły oraz u koordynatora projektu.

§ 3. Zasady rekrutacji uczestników projektu

1. Rekrutacji uczniów dokonuje Komisja Rekrutacyjna powołana przez Dyrektora Szkoły. W skład Komisji wchodzą:

● dyrektor – Małgorzata Iwańska

● kierownik praktyk – Natalia Tittke

● koordynator projektu – Anna Żyłka

● specjalista ds. uczestników – Daria Zwierz

● pedagog szkolny – Beata Wrońska

2. Rekrutacja prowadzona będzie w roku szkolnym 2024/2025.

3. Rekrutacja jest przeprowadzana w formie konkursu.

4. Do konkursu mogą przystąpić uczniowie spełniający poniższe wymagania:

● są uczniami Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Słupsku,

● kształcą się w zawodzie wymienionym w §1 pkt 5,

● uzyskują wysoką średnią ocen,

● posługują się językiem angielskim na poziomie B1,

● wykazują zainteresowanie zawodem w danej branży,

● cechuje ich nienaganne zachowanie,

● są zaangażowani w życie szkoły.

6. Proces rekrutacji poprzedzony będzie informacją na tablicach ogłoszeń w szkole, a także na godzinach wychowawczych w klasach, do których skierowany jest projekt.

7. Szczegółowe kryteria rekrutacji:

Kandydat będzie mógł uzyskać maksymalnie 100 punktów, na które składa się:

● ocena z testu językowego na poziomie B1– maksymalnie 20 pkt.:

76-80 pkt - 20 pkt

71-75 pkt - 16 pkt

51-70 pkt - 12 pkt

31-50 pkt - 8 pkt

16-30 pkt - 4 pkt

0-15 pkt - 0 pkt

● średnia ocen końcoworocznych z roku szkolnego poprzedzającego proces rekrutacji – maksymalnie 20 pkt.:

powyżej 5,00 – 20 pkt.

4,75 do 5,00 – 15 pkt.

4,40 do 4,74 – 10 pkt.

4,00 – 4,39 – 5 pkt.

poniżej 4,00 – 0 pkt.;

● ocena z zachowania z roku szkolnego poprzedzającego proces rekrutacji – maksymalnie 15 pkt.:

wzorowe – 15 pkt.

bardzo dobre – 10 pkt.

dobre – 5 pkt.

pozostałe – 0 pkt.;

● frekwencja na zajęciach szkolnych z roku szkolnego poprzedzającego proces rekrutacji – maksymalnie 10 pkt:

100% - 96% - 10 pkt.

95,99% - 94% - 8 pkt.

93,99% - 92% - 6 pkt.

poniżej 92% - 0 pkt.;

● zaangażowanie w życie szkoły (reprezentowanie szkoły w konkursach i olimpiadach, udział w wolontariacie, pełnienie funkcji społecznych) – maksymalnie 10 pkt;

● pozytywna opinia wychowawcy klasy – maksymalnie 20 pkt;

● niekorzystna sytuacja materialna (zaświadczenie z OPS-u, MOPS-u) – 5 pkt.

8. Proces rekrutacji zostanie zakończony sporządzeniem przez Komisję Rekrutacyjną listy głównej i rezerwowej oraz umieszczeniem ich na tablicy informacyjnej w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Słupsku oraz na stronie internetowej szkoły.

9. Wolne miejsce zajmie pierwsza w kolejności osoba z listy rezerwowej, w przypadku gdy zakwalifikowany uczeń zrezygnuje z udziału w projekcie lub zostanie z niej skreślony.

10. Osoby zakwalifikowane do udziału w projekcie, a które nie mogły w nim uczestniczyć z przyczyn od nich niezależnych, nie muszą przechodzić ponownej rekrutacji (o ile wyrażą chęć udziału w następnej mobilności).

11. Złożone przez kandydata dokumenty nie podlegają zwrotowi.

12. W przypadku zbyt małej liczby uczestników rekrutacja może zostać wznowiona w dowolnym momencie trwania projektu.

13. Osoba niezakwalifikowana do udziału w projekcie ma prawo odwołać się od decyzji Komisji Rekrutacyjnej. Odwołanie powinno być złożone w formie pisemnej do Dyrektora szkoły w terminie do 3 dni roboczych od daty ogłoszenia listy kandydatów do projektu. Odwołania będą rozpatrywane przez Komisję Odwoławczą w terminie 3 dni roboczych od daty ich złożenia, a o ostatecznej decyzji uczestnik/uczestniczka projektu zostaną poinformowani w formie pisemnej.

14. Uczniowie, którzy zostali zakwalifikowani do udziału w projekcie, jak i uczniowie rezerwowi są zobowiązani do:

● udziału wraz z rodzicami/prawnymi opiekunami w spotkaniu informacyjnym;

● wypełnienia niezbędnych dokumentów związanych z wyjazdem (w tym dokumentów związanych z aktualnymi wytycznymi Ministra Spraw Zagranicznych);

● przedstawienia Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego.


§ 4. Zasady organizacji zajęć przygotowawczych do stażu

1. Zajęcia w ramach przygotowania językowo–kulturowo–pedagogicznego zorganizowane będą w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Słupsku lub przeprowadzone on line.

2. Zajęcia odbywać się będą w blokach kilkugodzinnych po zajęciach lekcyjnych lub w dni wolne od zajęć dydaktycznych i będą składały się z:

● kursu języka angielskiego – jako języka komunikacyjnego podczas stażu;

● przygotowania kulturowo - pedagogicznego – zajęcia mające na celu poznanie kultury i obyczajów kraju goszczącego stażystów, zagadnień prawnych oraz zasad BHP obowiązujących w krajach goszczących.

3. Uczestnictwo w zajęciach jest obowiązkowe.

4. Osoby zakwalifikowane do udziału w projekcie, jak i osoby rezerwowe, mają obowiązek punktualnie i regularnie uczestniczyć w organizowanych zajęciach.

5. Każdą nieobecność na zajęciach należy usprawiedliwić u koordynatora projektu i u prowadzących zajęcia. Dopuszczalna liczba nieobecności na zajęciach nie może przekroczyć 20% ogółu godzin. W przypadku opuszczenia więcej niż 20% godzin przewidzianych na dane zajęcia, uczeń zostaje skreślony z listy uczestników w projekcie.

6. Zaległości spowodowane nieobecnością na zajęciach uczestnik ma obowiązek uzupełnić we własnym zakresie lub w formie indywidualnych konsultacji z nauczycielem prowadzącym zajęcia.

7. W przypadku skreślenia ucznia z listy uczestników kursu, jego miejsce zajmie osoba z listy rezerwowej. Skreślony z listy uczeń zobowiązany jest do zwrotu wszystkich otrzymanych materiałów.


§ 5. Prawa i obowiązki uczestnika Projektu

1. Każdy Uczestnik ma prawo do:

● informacji na temat projektu umieszczanych na stronie internetowej szkoły, w dzienniku elektronicznym, na tablicach informacyjnych w Zespole Szkól Ponadpodstawowych w Słupsku, bądź przekazywanych bezpośrednio uczestnikowi;

● nieodpłatnego udziału w projekcie;

● otrzymania materiałów i pomocy dydaktycznych do zajęć,

● otrzymania certyfikatów zgodnie z założeniami projektu;

● zgłaszania uwag i oceny zajęć, w których uczestniczy.

2. Uczestnik zobowiązuje się do:

● przestrzegania aktualnych wytycznych Ministra Spraw Zagranicznych;

● uczestnictwa w zajęciach realizowanych w ramach przygotowania do stażu (podpis na liście obecności);

● przygotowania Europass CV w języku angielskim;

● 100% obecności na praktyce zawodowej (dotyczy: punktualności w miejscu odbywania praktyki, realizowania zadań powierzonych na praktyce oraz przez opiekuna stażu, informowania koordynatora projektu o wszelkich nieprawidłowościach mających wpływ na realizację stażu i stopień satysfakcji uczestnika);

● uczestnictwa w zajęciach kulturowych: wycieczkach i wyjściach do muzeów;

● uczestnictwa w spotkaniach z opiekunami (nauczycielami) oraz zdawania relacji z przebiegu stażu;

● punktualności i zdyscyplinowania, respektowania poleceń opiekunów stażu ze strony polskiej, a w czasie odbywania stażu również opiekuna/pracowników oddelegowanych do realizacji projektu ze strony partnera zagranicznego;

● spotkania z koordynatorem stażu w celu oceny nabytych umiejętności oraz procesu uczenia się;

● wypełnienie ankiet ewaluacyjnych;

● złożenie raportu z mobilności;

● aktywnego uczestnictwa w upowszechnianiu rezultatów projektu.


§ 6. Rezygnacja uczestnika z udziału w projekcie

1. Uczestnik ma prawo do rezygnacji w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku gdy:

a) rezygnacja została złożona na piśmie do koordynatora projektu w terminie do 7 dni po zakończeniu procesu rekrutacyjnego bez podania przyczyny (w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego);

b) rezygnacja następuje w przypadku ważnych powodów osobistych lub zdrowotnych. Uczestnik zobowiązuje się do natychmiastowego zawiadomienia o zaistniałej przyczynie, powodującej konieczność rezygnacji. Rezygnacja musi być złożona na piśmie, do którego należy dołączyć stosowne zaświadczenie (np. zwolnienie lekarskie). W przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego.

2. Jeżeli uczeń zrezygnuje ze stażu w ostatnich 30 dniach przed wyjazdem i nie znajdzie się uczeń z listy rezerwowej, który zdecyduje się na wyjazd lub w przypadku, gdy uczeń nie odbędzie stażu w całości z własnej winy (np. spóźni się na zbiórkę przed odjazdem), rodzice ponoszą koszty związane z organizacją stażu, które nie będą mogły być odzyskane: koszty przygotowania, koszty ubezpieczenia, rezerwacji biletów, opłat związanych z utrzymaniem ucznia itp.

3. W przypadku, gdy uczeń w sposób rażący złamie regulamin w czasie pobytu za granicą (np. spożywanie alkoholu lub środków odurzających, oddalanie się z miejsca pobytu bez wiedzy opiekunów, nieprzestrzeganie poleceń opiekunów, kradzież, naruszenie nietykalności osobistej innych osób, itp.), może być usunięty z praktyk w trybie natychmiastowym. Rodzice zostaną o tym powiadomieni telefonicznie i uczeń zostanie odesłany do kraju. Koszty związane z przerwaniem stażu (zwrot całkowitych kosztów dofinansowania) ponoszą rodzice ucznia.


§7. Postanowienia końcowe

1. Stałą opiekę nad uczniami sprawował będzie nauczyciel ze szkoły (opiekun grupy). Do jego obowiązków będzie należało m.in.:

● sprawowanie opieki nad uczniami w czasie podróży i w czasie wolnym;

● prowadzenie dokumentacji fotograficznej i filmowej;

● stały kontakt z partnerem w miejscu odbywania stażu;

● napisanie raportu z mobilności.

2. Ogólny nadzór nad przebiegiem rekrutacji i realizacją projektu oraz rozstrzyganie spraw nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie należy do kompetencji Dyrektora Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Słupsku i koordynatora projektu.

3. Dyrektor szkoły zastrzega sobie prawo zmiany regulaminu, jeżeli będzie wynikało to ze zmian w umowie finansowej.

4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.12.2024r.